onsdag 24 februari 2010

Vinter, ljuvliga vinter!

Jag är väl tvungen att meddge att jag är lite annorlunda än de flesta andra för jag tycker vår snörika vinter är ljuvlig. Ju mer snö destu bättre! Okei, jag svor nog i veckoslutet då snöskyffeln var fylld med snö efter en meter, och det tog mej en och en halv timme att skotta hela gården. Men tänk att vi nu har så stora snöhögar att barnen kan åka pulka på vår annars så platta gård! Vad är väl häftigare än det! Och vilken snökoja vi har kunnat gräva ut i en snöhög! Nåväl, får väl igen medge att jag är en mer ivrig snöslottsbyggare än barnen. Och för att inte tala om mannen i huset. Honom får man tvinga ut till snölekarna.

Men vi måste ju ta ut allt av vintern och snön för man vet ju aldrig när vi nästa gång får uppleva så här mycket snö! Dessutom tycker jag det är viktigt att barnen får uppleva hur mycket skoj man kan göra på vinter, och att de lär sej att med ordentliga kläder klarar man sej ute i väder som väder!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar