tisdag 13 november 2012

Nya tag

Känner mej helt slut, hoppas det beror på att jag suttit i möte hela dagen och varit tvungen att försöka hålla mej skarp, och inte på att jag håller på att få flunssa. Känns som om var och varannan har flunssa i min närhet och jag har tagit en stor dos c-vitamin varje morgon för att hålla mej frisk.

 

Vill helt kort berätta oma en kampanj jag jobbar med för tillfället eftersom det är för en så god sak. En patientorganisation vi samarbetar med ordnar för andra året i rad en världsomfattande prematur dag. Många länder och organisationer vill väcka uppmärksamhet kring ett hur stort och vanligt problem det är med bebisar som föds för tidigt, genom att sticka baby sockor och hänga upp dem på långa snören.

Det gör även vi på vårt jobb och vi har fått många av våra anställda att komma med baby sockor till jobbet. Idag när vi igen fick hänga upp nya band räknade jag till 160 st baby sockor. För varje par kommer dessutom vår arbetrgivare att donera en liten slant till TYKS Prematuravdelning. Ovan en video där Celine Dion ger sitt understöd, undrar om hon förr en prematur?

Den här kampanjen har varit väldigt givande och det är så roligt när främmande människor (jag jobbar in ett stort hus) kommer och tackar och säger att det är en fin sak vi gör!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar