fredag 1 oktober 2010

Vinterhalardilemmat

Har alltid lyckats bättre med klädköp åt O. Brukar alltid köpa så stora kläder åt henne att de går flera år, men med L:s kläder har jag inte lyckats så bra. Och då menar jag speciellt utekläder som ju dessutom är en större investering.

Hans vinterhalare från ifjol är för liten och jag har alltså hållit utkik efter ny halare. Tyckte inte riktigt det fanns nå kiva i butikerna, men så hittade jag en Minymo halare hos Kuperkeikka. Minymo är dessutom lite billigare än de vanliga märkena, så då den kom hem på posten och var passlig (kunde dock varit lite större för den kommer inte att passa nästa vinter) var jag riktigt nöjd.




Det var stjärnmotivet jag föll för och halaren fick godkännt att unge herrn också, fastän det inte fanns nå Spiderman bilder på den... så nu gäller det bara att hitta mössa och vantar som passar till.



Vi är redo för vintern!

2 kommentarer:

  1. Ihan L:n näköinen haalari:)!! kiva!! Mä olen ihan helisemässä talvivaateasioiden kanssa... Toivottavasti SE ei tule ihan vielä...

    SvaraRadera
  2. Ei ole helppoa:) Nämä haalarit ovat ihan kivan näköiset, mutta saa katsoa minkä laatuiset ovat. Toisaltaan ne ovat liian pienet ensi talvena joten eiköhän ne kestä tämän yhden talven. Ellenin vaaleanpunaiset toppahousut olivat ihanan näköiset, toivottavasti löydät kivan takin!

    SvaraRadera