söndag 18 december 2011

I väntan på vinter

Egentligen har jag inte så där JÄTTE mycket emot att vi inte har likadan smällkall vinter som vi hade den här tiden ifjol. Fick såå nog av vinter och att skrapa bilrutor att jag nästan tycker om då det regnar ännu i december. Men för barnens skull vill man ju att det ska komma lite snö. Förra veckan då det kom lite snöslask var barnen ute från det att vi kom från skola/dagis/jobbet till sena kvällen. Jag försökte säga att de nog inte är så mycket till snö, det är ju så vått och smälter genast bort. Men de hörde inget av vad jag sade, och hur tur var inte det för trots den ringa snön byggde de snögubbar, hoppade i snödrivor (pyttesmå) och åkte liukuri. De hade hur skoj som helst och för dem spelade det ingen roll om de blev lite blöta.


En annan kväll ertappade jag de två syskonen med att spela ishockey i tamburen, med skrinnskorna på! Tyckte nästan synd om dem, speciellt Linus som har nya hockaren som han aldrig prövat.


Har lovat att vi hela familjen skall åka till ishallen och skrinna så fort jag skaffat skrinnskor åt mej, men av nån orsak får jag det bara inte gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar