fredag 30 december 2011

Nya nissar

Hoppas alla fått fira en riktigt skön jul! Det fick i alla fall vi. Jag har fortfarande ledigt och vi går omkring och driver i pyamasar ännu mitt på dagen, men nog är det skönt.


En dag tvingade jag med iväg till stan för att se mej om efter reafynd, men det enda jag kom hem med var lite julpynt, bl.a. dessa två nissar (hoppas ingen av rubriken att dömma trodde det var frågan om Maileg Nissar). Placerade dem genast på spiselkransen medan de andra pynten åkte in i skåpet för att tas fram i nästa jul.


Av julgubben fick jag en massa fint, bl.a. ett par skrinnskor! Jag har redan hunnit provskrinna dem då den lokala skrinnföreningen ordnade familjeskrinning. Och Linus fick alltså äntligen pröva på att stå på sina hockaren. Hm, det är ju jätte svårt att skrinna, men tycker han var ganska duktig, i alla fall var han inte det minsta rädd att falla.


Nu har vi då bara nyåret som ännu ska firas innan vi igen får återanpassa oss till vardagslunken. Måste säga att jag nästan avskyr nyåret, så jag skulle inte ha nåt emot att krypa ner under täcket den kvällen, men för den övriga familjen är jag tvungen att hitta på nåt, puh.

Men eftersom jag knappas kommer att skriva nåt innan imorgon kväll, önskar jag redan nu alla

Ett Gott Nytt År 2012!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år till er med!
    Söta nissar du hade hittat! :)
    Borde haka på o komma o skrinna ngn gång, sonen har uttalat ett önskemål om att få träna ;)

    SvaraRadera