måndag 21 juni 2010

Brudklänningar

Har av nån orsak varit lite oinspirerad att blogga den senaste veckan. Och om Victorias och Daniels bröllop tänkte jag inte skriva eftersom var och varannan blogg skriver om dem. Men, så började jag kolla brudklänningar på nätet och och plötsligt var jag igen full av iver att dela med mej av alla underbara kreationer jag hittade


Ivanka Trump tycker jag är väldigt stilig och hon blir bara vackrare ju äldre hon blir. Hon gifte sej ifjol höstas (om jag minns rätt?) i en klänning som jag tycker är lite royalistisk, enkel, inte alltför öppen och med långt släp.


Den här bilden tog jag med för att brudgummen är sjuttons stilig... Och visst är bruden också söt i sin vita dröm med silkesrosor.


Som alla har listat ut är jag också en fan av Sex and the City och speciellt Carrie. Den här klänningen tillsammans med den grå fjäderaktiga balklänningen (hon har på sej när hon somnat på hotellsängen i Paris) är klassiker.


Prinsessornas prinsessa, Grace Kelly. Kommer ihåg att jag i högstadiet höll föredrag om henne och hennes bröllop med Furst Rainier(!) Tyvärr kommer jag inte längre ihåg hur många meter silke som gått åt till klänningen eller hur många pärlor det satt fast på den.


Prinsessan Mary hör till mina kungliga favoriter och har en oslagbar klädsmak.


Och visst var Victoria vacker, jag får ju tårar i ögonen bara av att se bilder på henne och Daniel, och hur lyckliga de var tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar