fredag 27 augusti 2010

Rapport

Är nu inne på min femte bantningsvecka! Egentligen är det helt fel att kalla det för bantning för jag är ju inte på nån diet, utan det handlar om att ändra matvanorna, för all framtid! Nä så dramatiskt är del väl inte, det handlade mer om att få upp ögonen för hur jag verkligen åt och lite korrigera det.

Nu äter jag alltså mindre, ingen ost och inga godsaker eller sånt som innehåller mycket kolhydrater, eller socker. Första veckan såg jag choklad, godis, rulltårtor var jag än såg. Jag blev förbluffad över vilken stor frestelse vi varje dag får stå emot, och är inte alls förvånad över att det finns så många överviktiga i vårt samhälle. Om du inte själv lagar din mat och lite planerar dina mellanmål är det ju nästan omöjligt att äta hälsosamt! Tänk vad hemskt!

Nå nog om det, för efter nån vecka såg jag inte längre alla läckerheter omkring mej och idag tänker jag inte ens på allt gott man sku kunna klämma i sej. Tvärtom, en dag var jag till en tjusig pastarestaurang på lunch och åter en gräddig ugnspasta, och jag började verkligen må dåligt!

Fyra veckor har gått i ett huj, och det bästa av allt är att jag gått ner ca 1,5 kg. Vågen visar till och med mer, men det övriga tror jag är vätska. Jag är väldigt nöjd med mitt lilla 1,5 kg, som procentuellt är 2,5%J för redan känner jag mej mycket slankare och jeansen är mycket bekvämare. Får se hur det fortsätter för ännu är jag 2,5 kg ifrån mitt mål.


Sist men inte minst ett salladstips.

Salladen innehåller salladsblad, som ni ser, rucola från eget land, körsbärstomat, gurka, hårdkokt ägg, rökt lax, långa gröna bönor och lite parmesan strimlor.
Över hela härligheter kan man hälla lite olivolja.


Ha ett skönt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar