måndag 17 januari 2011

Tuning av julblommor

Hur härligt man än tycker det är med julen och att julpynta är det alltid lika skönt att få allt bortplockat igen. Det är så ljust och frächt och så får man lite vårkänsla. Jag vet att det är hopplöst tidigt, kanske beror på att vi redan har två månader av vinter bakom oss som jag tycker det snart borde våras.


Fick i veckoslutet ett riktigt städ och pyssel-il. Jag städade och ordnade och justerade. Julblommorna planterade jag om i nya krukor, tog bort röda rosetter och julbollar.


Nu fick jag en blomma i trähästen som länge stått och väntat på att få nånting på ryggen.


Murgröna hör till en av mina favoritblommor. Så trots att svärmor är fullt övertygad om att de för otur med sej kan jag inte motstå att ibland köpa hem en murgröna. Nu har jag alltså en ny att ta livet av...


Och om murgrönorna överlever en vinter med mina gröna fingar, kan jag i vår plantera ut dem i uteblomsarrangemangen.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också murgröna - men tyvärr gillar dom inte mej!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag brukar också ha problem med murgrönan. Men den här är en lite annan variant av murgrönan, med mer avlånga blad. Och jag faktiskt en sån från tidigare som jag haft snart ett år. Kanske det är en tåligare art, eller så har jag lärt mej:)

    SvaraRadera