söndag 29 maj 2011

Motionering


Tjingeling, länge sen sist, men idag är det så ruskigt väder och mysigt att sitta inne och skriva lite. Dessutom hade jag hamnat på tidning imorse där jag nämnde att jag bloggar, så då kan jag ju inte annat än att rappotera från händelsen.


Jag var tillsammans med några hurtiga kompiar på Kuntovitonen igår, och en skarpögd TS reporter lade märke till att jag fotograferade. De undrade vad min roll var, om jag bara var med för att föreviga händelsen, varpå jag svarade att jag knäpper några bilder för att eventuellt lägga upp dem på nätet.


Vi sprang/gick olika sträckor men hade skojigt tillsammans både innan och efter loppet. Jag började länka igen för en tid sedan efter att ha haft paus hela vintern. Ännu har jag inte satt upp ett exakt mål, får se hur löpandet känns senare i sommar och hur långt det kan bära, drömmen är nog att springa en marathon ännu nån vacker dag.


Igår sprang jag i alla fall 10 km, tog precis en timme. Måste tyvärr medge att jag var super besviken, hade nog tänkt klara av det på mindre än en timme för det gör vi då vi joggar i "prattakt" vanligtvis. Nu sprang jag så hårt jag bara klarade av och ändå nästan långsammare än normalt, plus att jag var halvdöd då jag kom i mål. Misstänker nu att sträckan egentligen var lite mer än 10 km, men det kommer jag kanske aldrig att få veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar