tisdag 26 juli 2011

Hälsningar från Gotland

Det har redan hunnit gå några dagar sedan vi kom hem från vår Gotlandsresa och vi försöker nu anpassaa oss till semesterlunken hemma. I två dagar har jag suttit på stranden och föjlt med O:s simskola. Det är bara skoj för mamma och lillebror har också sällskap på stranden, och så har vi såklart matsäck med.


Men för att återgå till vår semesterresa kan jag säga att Gotland är precis så vackert som alla äger. Jag låter bilderna tala för sej själva.



Det fanns stränder i det oändliga kändes det som. Sandstränder och stenstränder. Stränder för såna som vill vara för sej själva och stränder för såna som vill följa med andra människor. Stränder för barn och stränder för vuxna, you name it.



Visby är så idylliskt med sina smala gränder och gamla hus. Förra veckan då vi var där pågick den sk Stockholmsveckan, så det fanns en massa Stockholmare med fina bilar och båtar i Visby som parjade. Men det störde inte oss för vi bodde ett stycke utanför Visby.



Här besökte vi en gammal Gotländsk gård där barnen fick mata fåren.



För barn fanns det en massa att göra, vi började med två dagar i Kneippbyn. Ena dagen i Sommarlandet och andra i Vattenlandet.


Detta räddade O's semester, hon fick två gånger rida Tistel. Till och med mamma deltog i en guidad ridtur i skogen (där jag red själv på en riktig häst) och jag måste medge att jag darrade något på händerna av nervositet den första halvtimmen, har nämligen i princip inte ridigt tidigare. Men till slut var det jätte skoj!


Nu är resbehovet mättat för en tid framöver och vi kan njuta av sommaren i vår egen skärgård ännu några veckor innan skolorna börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar