söndag 3 juli 2011

Sommarsmaker

Märker att jag lite börjar upprepa mej gällande inläggen då jag igen kommer med mina terassbilder. Men vad kan man, livet har ju inte ändrat så mycket på ett år, tack och lov, och det är så trivsamt på teressen. Så här är vi igen, hela familjen på terassen och njuter av årets första jordgubbar och ärter.


Pappas födis till ära var jag och L en kväll för några dar sen och handla jordgubbar och ärter. Det sved lite i plånboken, men det var värt alla pengar för visst var det gott.



O:s klara favorit var ärterna, tror hon smakade på en jordgubb för att sedan koncentrera sej på ärterna, och vad är väl bättre än det, då fick L och pappa ha jordguggarna för sej själva. Lilla A från grannhuset har en förmåga att lukta sej till godsaker har jag lagt märke till:)


Om några dagar kostar jordgubbar och ärter hälften av vad de gjorde nu, men då är det väl inte lika gott längre. Dessutom ser ärtskörden ut att bli rätt bra i vårt eget trädgårdsland. Så nu gäller det bara att vänta på att de skall växa till sej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar