fredag 29 juli 2011

Så blev trädgårdslandet

Örterna i örtlådan har tagit sej rigtigt bra, i alla fall för nybörjaren som vi.


Vissa av örterna köpte vi i örtidisken i matbutiken och vissa har jag sått som frön inomhus innan jag planterade ut dem i början av sommaren. Och som sagt växte alla örter över förväntan bra.

Örter vi för tillfället njuter av är timjam, rosmarin, citronmeliss (är supergott!) dragon, basilika och säkert mer som jag inte ens kan namnet på.


I den traditionella lådan med ärter, dill persilja osv. Gick det inte fullt lika bra. Visst växte de också men jag tror det fick lite torrt för t.ex. ärtena blev ganska små och torra.


Rucola sådde jag också eftersom det hör till min favorit salladsingredienser, men tyvärr blev de totalt uppätna av nå konstiga små nyckelpigor:(



Ett salladshuvud med rödlök i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar