lördag 15 oktober 2011

Där vi bor


Släpade mej idag ut på en promenad i det strålande höstvädret. Var på morgonen på jumpa, så städade jag övre våningen vilket gjorde att jag dessutom hade lite brådis för jag ville hinna ut medan solen ännu stod mitt på himlen. Eller så högt den nu står denhär tiden på året. Linus som gillar att sitta i kärran, trots att han redan är en rätt stor pojke, följde gärna med.


Min plan var egentligen att fota färgsprakande träd i sina höstskrudar, men den planen gick i stöpet. Såg inte en enda lönn och asparna som brukar bli så vackert röda var fortfarande gula.



Det här är mitt absoluta favoritställe på våran "vakio" promenad. Då man längs med den smala sandvägen kommer ner till stranden. Känns nästan som om man var på landet då man känner doften av vattnet.


Men vackert är det ändå, och trots att vi bor på ett område med en massa nybyggda hus kan man nog hitta lite gammalt blandmed också. Vi är så lyckligt lottade so får bo på ett sådant ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar