måndag 17 oktober 2011

Nu ska det stickas


Vi är så i tagen med att sticka. Jag började på en tröja till O redan i höstas, och nu börjar den äntligen vara på slutrakan. Har hittat en så massa olika mönster som jag är sugen att prova på.


I veckoslutet ville O också försöka sej på en egen stickning så jag köpte lite halsduksgarn åt henne. Vi stickar tillsammans så att jag håller i tråden och hon sköter stickorna. Som tur är orkar hon inte mer än ett varv i taget för jag blir lite trött i armarna.


Jag hittade en hel tidning med bara sockmönster, Novitas. Kliar så i fingarna att försöka på nåt nytt. Klarar av att sticka en enkel hel men skulle vilja lära mej sticka förstärkta helar (heter det så på svenska? Märker att jag börjat översätta direkt från finska till svenska och det blir inte alltid helt rätt...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar