fredag 15 april 2011

Lilla Gumman

Våran lilla fröken ska på ett disco-kalas i veckoslutet och mamma tycker det är väldigt spännande. Så spännande att jag idag handlade vad jag tror vara discokläder åt henne. Till saken hör att jag anser att barn ska ha barnkläder så länge de är små, och inte klä sej som tonåringar. Det betyder alltså att det inte finns nånting i hennes garderob som ens är det minsta tufft eller disco aktigt.


Sagt och gjort, mamma gasade iväg till grann-köpcentret på väg hem från jobbet och styrde stegen mot Lindex, där jag brukar hitta en massa trevligt åt barnen, t.ex. Bamsekläderna har jag alltid tyckt om, både för flickor och pojkar.


Det var jätte roligt att handla disco outfiten till O! Köpte kläder och lite tuff rekvisita till. Var så nöjd med mina inköp att jag var lite pirrig över hennes reaktion då jag körde hem (jag tog en liten risk då jag handlade på eget bevåg). Och visst var det en lycklig flicka som provade de nya kläderna, de var precis i hennes smak! Som jag tyvärr gissat att de skulle vara, för det var nog inte kläder jag vill att små söta flickor går omkring med till vardags... Men hittills har jag lyckats avstyra hennes uppmärksamhet från glitter och nitar. Men summa sumarum, hon kommer att vara nöjd och fin på kalaset och det är ju huvudsaken.


Nu väntar vi då bara på att det ska bli söndag. Ha ett skönt veckoslut!

1 kommentar: