söndag 11 april 2010

Hos morfar på landet

I detta inlägg har jag massor av bilder, men jag kunde inte bara välja ut några, för det finns så mycket fina bilder. Vi var i veckoslutet och hälsa på barnens morfar som bor på landet. Inte för att vi heller precis bor mitt i storstan, men det är i alla fall bara 13 km från oss så är man på vad som känns som landet. Det är heller ingen bondgård de bor på men de har i alla fall lite djur och på våren har de alltid små lamm. I veckoslutet hade barnen turen att få leka med lammen som är ett par veckor gamla. Lammen är jätte tama eftersom några av dem blir matade med nappflaska. Så när vi kom ville de ju genast ha mjölk! Olivia som tidigare varit lite rädd för får och till och med små lamm, var nu modigt och klappade dem.



Linus håller för säkerhets skull morfar i handen. Lite spännande var det i alla fall:)




Det här syskonparet är två veckor gammalt. Helt otroligt hur fort de växer!


Så här skönt kan det vara att ligga i famnen!


Inne i lagårn står mammorna och undrar var ungarna håller hus. Snart får också fåren komma ut på grönbete.


Ingen hönsgård utan en ståtlig tupp!


I lagård finns det också några vaktlar. Ibland har vi turen att få med oss hem några vaktel ägg som vi steker eller kokar för att sätta på smörgåsar. Gott, gott!


Två troll vaktar på gården, som för övrigt kallas "Peikkola".


Jag passade på samma gång på att fota lite påskarrangemang på gården och vid huset.




Hjärtan gjutna i betong. Morfars sambo är väldigt händig och pysslar själv dekorationer och pynt.


Granen är pyntad med påskägg, en väldigt rolig idé tycker jag.

1 kommentar: