söndag 18 april 2010

Svenska artister

Har varit och festat, IGEN! Hoppas ingen nu får fel uppfattning om mitt festande för det händer bara några gånger om året att jag är ut och svira, och nu har det råkat sej så att det har varit två veckoslut i rad. Men i lördags var jag på en lite proffsigare konsert, Tomas Ledin var i stan! Jag var tillsammans med min man, som dock inte är en Ledin fan, och mina bästa kompisar. Det var en lyckad konsert, svenskarna kan nog brukar jag säga då jag ser på schlager festivalen. Samma sak gäller Tomas Ledin, han har nog en karisma som får en att tappa andan lite:)




Här är en av mina favoriter!


I december i fjol var vi och se på Carolas julkonsert "Jul i Betlehem". Det var också en fin konsert. Carola Häggqvist var min stora idol då jag var liten, och då menar jag verkligen stora idol! Kan fortfarande orden utantill till alla hennes sånger från den tiden:) I december såg jag henne första gången live, och trots att hennes uppträdande var väldigt religiöst fick jag gåshud av att bara se henne. Men missförstå mej nu inte, för jag har absolut inget emot religiösa uttalanden, det kändes bara lite obekvämt för en finländare som inte är van att se så känsliga uppträdanden. En av hennes nyare låtar jag tycker mest om är faktiskt "Så länge du lever" som ju är en verkligt religiös sång.



Det här är inte "Så länge du lever" men en fin låt den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar