fredag 24 december 2010

Julkalendern del ll

Nu är äntligen alla luckor "öppnade" och den stora dagen här. Åå som vi alla väntat, och inte bara barnen. Tycker det passar bra att i det sista inlägget innan julen berätta att julkalendern blev en succée, och att det inte alls var så jobbigt jag först trodde det skulle bli.


För det första hängde jag upp dem på barnens dörrar, okej, de kom kanske inte till sin fulla rätt visuellt sett, men de fyllde sin funktion. Och så behövde jag inte spika nya spikar i väggen.


I kalendern hade jag smått grejs jag hittade på Tiimari, eller godis, tuggis, Pez, en lapp med löfte om pepparkaksbak osv.


Det mest problematiska var att hitta saker som var så små att de rymdes i påsen. Och det var inte förrän under den sista veckan jag kom på att jag kan gömma saker i huset, och i kalendern satt jag en lapp där det kunde stå; titta i tamburen. Det blev super populärt, Olivia tyckte det var så roligt att söka sakerna i huset och jag tyckte det var roligt att hitta på gömställen. Och som sagt kunde jag ge dem större saker, en liukuri, större klistermärkesark osv.


Så med detta vill jag önska alla läsaren en super skön och fridfull jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar