måndag 13 december 2010

Stjärngossen

L:s rum har varit lite åsidosatt här i bloggen, till största del beroende på att vi kommer att göra lite förändringar där. Det är egentligen ännu inrett som ett babyrum för vi har inte gjort nåt åt barnkammaren sen han föddes. Lillisen sover ännu i spjälsängen! Okej, han har nog lyckats plocka bort några spjälor så han kan krypa i och ur sängen som han vill, så det är inte riktigt så illa som det låter.


Men storasyster O fick också sova i spjälsängen tills hon fyllde tre och fick stor säng till födisgåva. Det är alltså inte mer än rätt att också L får vänta på ny säng tills han fyller tre. På samma gång ska vi fixa till rummet lite så det bättre passar en "stor" pojke.


Trots allt har jag kommit över en del trevliga saker till ett pojkrum som jag bara måsta ha (vet inte hur ivrig L är för skulle han få välja skulle rummet vara tapetserat med Spideman motiv, och jaa hän är inte ens tre ännu!) så han har alltså nog lite nytt i rummet. Förutom att jag har pippi på prickar tycker jag det är skojigt med stjärnmotiv. Och då Kids Concept kom ut med Star serien köpte jag en taklampa och förvaringsboxar åt Linus.


Så hittade jag helt i misstag ett ljusblått sängöverkast med stjärnmotiv i Ellos. Beställde det genast, vågade inte ta risken att det skulle ta slut i lager då han äntligen får sin nya säng! Åå vad glad jag var över mitt fynd. Dessutom har jag kvoten av sy sängöverkast fylld...


Måste säga att Ellos för övrigt är min absoluta favorit web shop! De har en massa bränd jag gillar, både när det gäller barn- vuxen- och sportkläder. Och dessutom lite smått och gott in inredningsväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar