måndag 7 mars 2011

Ett paket kommer lastat


Med böcker! Har inte läst nåt på en tid och saknat en bok att krypa ner i sängen med, så nu beställde jag så jag har läsbart för en tid framöver. Sörjer ännu att jag läst alla Läckbergs och att hon inte verkar komma ut med nåt nytt inom den närmaste framtiden. Men de här fyra böckerna verkar alla jätte lovande.

Sofi Oksanen "Puhdistus" okej, jag fuskar för jag läser den på svenska. Men till mitt försvar måste jag säga att jag skulle beställt den på finska om den funnits i pocket format. "Svinalängorna" av Susanna Alakoski har ju varit ganska omskriven. Och det har gjorts en filmatisering med Noomi Rapace i huvudrollen. Så en deckare av Viveca Sten, lär ska vara minst lika bra (och liknande) som Läckberg, om inte bättre. Och så till sist ett "wild card" Kate Morton, "Den glömda trädgården" som det verkar vara lite Barbra Wood, Törnfåglarna stil över. Får se, återkommer med rekommendationer. Men nu stänger jag av datorn och kryper upp i soffan med en goding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar