söndag 6 mars 2011

Desigual

Åå, ännu en strålande vacker vinterdag. Jag är såå urled på vintern att jag bara känner mej frustrerad över detta underbara vinterväder. Orkar inte längre med pulkor, och skidor, och övriga vinteraktiviteter, vill vara det ska bli vår!


Alltså, tänker jag skriva om nåt helt annat idag, nämligen kläder, igen. Stötte för första gången på Desigual märket då jag senast besökte USA. Tyckte plaggen var roliga och framför allt annorlunda än alla andra märken shopping mall:en är fyllda med. Några arbetskamrater visste berätta att det är ett spanskt märke och de hade redan tidigare stiftat bekantskap med kläderna.


Köpte en tunika åt O och en kjol åt mej själv. Tippade att tunikan skulle bli uppskattad av en vanligtvis ganska kräsen fröken, och jag hade rätt.


Blev lite förvånad då det i senaste Stocka stamkundstidningen gjordes reklam för inte mer eller mindre Desigual kläder. Man behöver alltså inte ens resa så långt för att komma över märket om man vill piffa upp garderoben med lite granna färger. Det behövs i alla fall i min garderob som går i grå/svarta toner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar