torsdag 24 mars 2011

Glad dukning


Så blir det igen kallare ute, tjohoo, då kan vi fara och åka slalom i veckoslutet. Alltså jag tycker det är allt annat än tjohoo, grr. Enda som är bra med att vinter håller i sej är att jag precis idag beställde en sportig dunjacka på nätet, och som det ser ut nu så hinner jag sannolikt tröttna på den innan det blir vår...


Nå, för att hålla modet uppe gäller det att göra det lite grannt för sej inne i stället. Hade härom kvällen min stora lillebror på besök och jag kokade kaffe och bjöd på räkpaj.


Som ett litet tips kan jag nämna att det inte lönar dej att glömma äggen från fyllningen. Nog för att det säkert smakade lika gott fast den var lindrigt sagt rinnig (jag åt inte för jag bantar igen, tror ännu på att det kommer att bli sommar i år) men det är nog lite trevligare att äta en fast paj.


Den glada gröna koss-grytunderlaget har jag inhandlat i ett café på vägen mellan Åbo och Tamerfors.


Hoppas jag kunde bjuda på lite vårstämning med de här bilderna! Själv blir jag i alla fall glad av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar