måndag 21 mars 2011

Sängkammarfunderingar del II

Skrev för en tid sen om "dock skåpet" jag fick då min momi och moffi flyttade in i en mindre lägenhet och de inte längre fick plats för alla sina möbler.

Låt mej nu presentera den andra möblen som jag absolut skulle vilja ha till vårt sovrum. Den heter Henrietta och är en rokokoinspirerad armstol. Helt underbar i min meningen och skulle passa perfekt ihop med skåpet. Rahin (vet inte vad den heter på svenska) skulle vara pricken på i, men tror tyvärr inte den skulle få plats.

Henrietta får man för övrigt köpa hos Pentik.


Till de här möblerna skulle det vara hur lät som helst att hitta matchande tapeter och textilier. T.ex. i Laura Ashley's sortiment finns det en massa härligheter. Tjocka mattor, frasiga gardiner och fluffigt sängöverkast.



Det finns rutigt och randigt, blommigt och enfärgat, glada färgklickar och lugna nyanser. Det här är i min smak.


Taperterna skall ha blommönster mer färgskalan är jag ännu inte säker på.


Tänk vad enkelt det är då man kommer på vad man vill ha, fast det tagit flera år innan jag kommit så här pass långt. Och mindre lätt visar det sej dock att finansiera planerna. Så tills vidare kan jag enbart beundra kataloger, vackra inredningsbloggar och blunda då jag går in i sovrummet och fantisera att det ser helt annorlunda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar