söndag 30 maj 2010

Kaffestund på terassen

Idag har vi jobbat ute på gården nästan hela dagen. Jag grävde upp ett igenväxt blomland och byggde en liten mur omkring så att det ska se städigare ut och kanske hålla gräs och ogräs utanför. Min man har varit duktig och planterat färdigt vår Tuija häck. Dessutom var jag till Sysilax Trädgård och köpte blommor till korgarna på terassen. Tyvärr hade de ganska lite blommor kvar men deras alster kan ni beundra här.
http://www.sysilahdenpuutarha.net/hem.htm

Efter allt arbete tog jag mej en välförtjänt kaffepaus på terassen med Lantliv.



Pelargonerna har jag köpt på samma ställe men tidigare i våras.


Vita Nya Guinea Lisa (direkt översättning från finska?) hade jag redan i fjol på terassen så jag kör med samma blommor i år eftersom jag vet att de trivs på vår skuggiga terass.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar