söndag 2 maj 2010

Första Maj lunch på Samppis

Vi var igår på första maj in till stan. Skulle gå på tivoli och sen och äta lunch nånstans. Jag och min man är mästaren på att inte planera saker och ting, och ofta tar vi dagen som den framskrider för att efteråt svära över att man inte tänkt lite mer efter och PLANERAT. Nå, vår första maj lunch hör till dessa tillfällen.

Så mycket förstod vi i alla fall att vill vi äta lunch på vappen i en restaurang, så lönar det sej att boka bord. Det gjorde vi på vägen in till stan! Jag tycker att Samppalinna är den finaste restaurangen i Åbo och där fick vi även bord.


Först var vi på tivoli med barnen och eftersom det ju var ganska kallt hade vi klätt oss varmt och praktiskt. Efter alla karuseller var hela vårt gäng vrålhungrigt när vi kom till Samppalinna. Och till min fasa ser jag att alla männskor som droppar in är uppklädda till tänderna. Alltså att jag inte fattat, far man till Samppalinna och äta på vappen klär man upp sej! Vi var nästa på väg att vända om, men samlade i alla fall mod och gick trotsigt in. Vi satte oss till bords i våra tilovi kläder bland alla firaren som skålade i champagne i kostymer och dräkter och blommiga scarfer.



Men maten var god och vi blev mätta vilket ju var huvudsaken.



På tivolin trivdes barnen och det var så skoj då barnen kunde åka tillsammans i manickerna.

Glad andra maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar