fredag 21 maj 2010

Till Paris, min man och jag!



Jo det är sant, vi ska till Paris, på tumis! Vi har inte gjort någonting bara vi två sen Olivia föddes för fem och halvt år sedan. (Om man inte räknar en resa till Ikea då vi var och köpa födisgåva till O) På midsommaren bär det av, vi kommer att stanna fyra nätter totalt, och jag har redan nu börjat surfa på nätet för att kolla in vad vi inte får missa i Paris.

Flyget bokade vi redan tidigare, men hotell var det svårare att hitta. De var för långt borta, för dyra, för nya osv. Men idag hittade jag ändå ett som motsvarade min romantiska vision av Paris. Det ligger nära Seine, så då måste det väl vara vackert!



Så här ser hotellrummen ut, hur det ser ut utifrån får jag visa efter vår resa.


Le Louvre


Champs Élysées et L'arc de Triomphe


Versailles


Les parc parisiennes.


Här ska vi strosa omkring i dagarna fyra. Undrar just hur vi ska få tiden att gå...:)

4 kommentarer:

  1. Näyttää HYVÄLTÄ!! Teille tulee ihana reissu:)!!!

    SvaraRadera
  2. Tror inte ni får problem med att få tiden att gå :) Vi var till Paris en helg för flera år sen, innan barnen och tiden bara rusade iväg i denna romantiska och sevärdhetspäckade stad! Ni ska njuta av er tumistid!

    SvaraRadera
  3. Ni måste absolut gå till loppisarna!
    http://www.parisperfect.com/paris-flea-markets.php

    SvaraRadera
  4. Ja, vi skall verkligen njuta, i alla fall ser jag såå fram emot resan.
    Tack för loppis-tipset. Kunde kanske vara bra att ta med en extra kappsäck...

    SvaraRadera