torsdag 15 juli 2010

Handarbete och smycken

Vi ska på bröllop i veckoslutet och har en tid haft klart för mej vad jag ska ha på mej. Tyvärr var jag till slut tvungen att medge att klänningen är hopplöst för kort, och dessutom aningen genomskinlig. Men eftersom jag absolut vill ha just den här klänningen, som jag köpt för tillställningen i Paris, kom jag på att jag kan lösa problemet med en underkjol som sticker fram under fållen.


Och eftersom jag är realist begav jag mej inte in till stan för att leta reda på en underkjol (eftersom sannolikheten att jag hittar en som ser ut precis som jag tänkt mej är nästan obefintlig) bestämde jag mej för att istället sy en själv. Jag har för tillfället semester och som alla kan föstå är jag därför väldigt upptagen, och kom inte förrän idag iväg till tygbutiken. Till min lycka hittade precis vad jag sökte. Nu är följande utmaning att lyckas med själva syandet...


Var också in till stan för att inhandla accessoarer och hittade ett halsband med tillhörande armband på Accessories (till minus 50%) som kommer att passa som pricken på i till min outfit. Jag var väldigt nöjd med min dag.



Nu är det bara att ta saxen i hand och börja arbeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar