tisdag 13 juli 2010

Sommarlektyr

Beställde innan semestern ett paket böcker från AdLibris. Bland böckerna fanns två nya författaren jag inte läst tidigare. Mari Jungstedt och Mons Kallentoft.


I paketet finns också en Marian Keyes. Blev glatt överraskad då jag hittade en ny roman av henne, eftersom jag i ett skede slukade allt hon skrev. Hoppas "En förtjusande man" är lik bra som "En oväntad semester" en gång i tiderna var. Ska bli roligt omväxling till alla deckaren.


Jag har redan läst de två av Jungstedt, tro det eller ej, men jag hann läsa den första i Paris. Den var helt ok tyckte jag, den första var bättre än den andra. På den andra blev jag t.o.m. lite irriterad, och så värst spännande tyckte jag heller inte den var. Tror nog inte jag läser fler Jungstedttare.


Kallentoft har jag större förväntningar på, i alla fall om man ska tro ICA-kuriren. Men att den ska vara bättre än Larsson har jag svårt att tro, fast man kan ju alltid hoppas. Har nu läst ca 150 sidor och än kan jag tyvärr inte hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar