lördag 31 juli 2010

Min sommar outfit

Idag känns det på nåt sätt så höstigt, det är svalt, stormigt och gula löv faller från träden. Igår stack jag mej in till ett köpcenter och butikshyllorna var fyllda med höstens nyheter. Då känns det definitigt som höst och jag kände för att se tillbaka på de ljuva sommardagar och mitt bästa sommarklädsköp.

Höll tidigare i somras ett Lingon&Blåbär party fastän jag tidigare skrev att jag inte är så värst förtjust i Lingon&Blåbärs kläder. Partyt slutade dessutom med att jag beställde en klänning åt mej själv! Mest nog för att den blev ganska billig med rea och värdinnerabatt. Först tog det lite emot att börja använda den, för jag har ju sett barn i samma klänning, men när jag väl kom igång blev den mitt absoluta favorit sommarplagg och det som jag gick omkring i hela semestern.

Den var sval och skön i hettan, lätt att dra på sej och passade såväl på stranden som på utfärd till glasskiosken eller sommartorget, som jag i ärlighetens namn aldrig kom att besöka.



Dessutom märkte jag till min glädje att Guess sandalerna jag köpte i USA i vintras hade samma färg som kantbandet på klänningen! Funderade t.o.m på att gå på jobb i min sommaroutfit men riktigt så lång går den ändå inte.



Å vad jag önskar att vi ännu får njuta av några varma soliga veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar