torsdag 25 november 2010

Handdukar


Handdukarna, eller rättare sagt handdukskrokarna har varit ett dilemma i vårt badrum ända sen vi flyttade för 4,5 år sedan. Dvs. ända tills jag i en blogg fick idéen att köpa krokar som är ämnade för kök, och fästa dem på den handduksställning vi hade från tidigare. Ställningen på bilderna visade sej vara otroligt opraktisk och har därför varit så gott som oanvänd. Drar man ner en handduk kommer alla andra efter. Ställningen är visserligen ämnad för badhandukar, men jag har inte heller hittat krokar för handhandukarna som jag skulle gilla.


Jag var så glad över att ha kommit på en lösning på dilemmat att jag till och med köpte nya handdukar. Hade planerat köpa vita men de såg så tråkiga ut så det fick bli grannröda istället. Kan hända det beror på att jag går och funderar på julpynt. Så här piggt ser det alltså ut i vårt badrum för tillfäller!


Och hänger man ännu badhandukarna i bakre raden så ryms ju alla handdukar här (både hand och bad). Tänk vad praktiskt, behöver jag ens tillägga att hela arrangemanget är från Ikea:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar