torsdag 3 februari 2011

Fru Glömsk

Jag har blivit extremt glömsk av mej. Alltså verkligen glömsk, så glömsk att jag själv börjat lida av det. Det är inte bara så att jag glömt var jag lagt saker och viktiga papper, jag har redan länge uppskattat att jag letar efter borttappade föremål i i genomsnitt flera timmar i veckan.


Men jag glömmer också bort viktiga händelser. O har till exempel missat två kompisars kalas, vi har missat läkarmottagningar, för att inte tala om tupperi partyn, me&I partyn osv.

Senast kom jag på att jag glömt bjuda L:s faddrar till hans 3-års kalas, hu vad genant! Ja, jag har alltså orsak att bli lite orolig tycker jag. För tillfället är jag rädd att jag ska missa inskrivningen till skolan (har lagt in det som ett möte i min arbets Outlook kalender med varningssignal en timme innan).


Men nu har jag hittat ett redskap för att få ordning på vardagen och hjälp till min överbelastade hjärna. Hela familjens STORA Kom-ihåg kalender! Ur Jultidningarnas sortiment! Har inte på länge stött på jultidningarna, men i år var det en lite söt pojke som sålde dem och jag beställde genast en kalender för hela familjen. Här kan vi skriva upp alla vår program, kalas, rådgivningar, tandläkare, hobbyn, resor osv.


Nu gäller det bara att komma ihåg att skriva upp allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar