lördag 19 februari 2011

God morgon

Egentligen borde jag säga god natt, men eftersom jag inte på hela dagen haft tid att skriva mitt morgoninlägg, gör jag det nu.


Det var nämligen så att jag i morse blev väldigt sugen på omelett, och rörde ihop varsin åt mej och P som blev rätt så goda. Jag är egenligen aaningen anti-USA, men om det är nåt amerikanerna är bra på så är det att göra omeletter. Det är ljuvligt goda och man får dem med alla kryddor man kan tänka sej, t.o.m. choklad! Jag då menar jag såklart i hotellen. Vad de gör hemma har jag ingen aning om.


Till två omeletter använde jag:

Fem stora ägg,
en svkätt vatten, (ca. 3 matskedar)
peppar och salt

Halvt paket bacon
en stor champinjon
och en halv lök


Då omeletten var så gott som klar strödde jag över lite riven ost. Egentligen borde det vara cheddar ost men i brist på bättre använde jag Emmental. Så viker jag ihop den så osten smälter inuti omeletten.


Till omeletten ett glas Tropicana juice vilket är nåt annat de lyckats med bra i USA. Även om den säkert är satt på burk i Europa, eller kanske Asien. Summer Berries är min och Linus'favorit.


Så måste jag göra lite reklam, om det finns nån som inte ätit Yosa "yoghurt" rekommenderar dej att smaka. Den är havrebaserad i stället för mjölkbaserad så den passar mjölkallergiker och laktosintoleranta. De är jätte frächa och tillverkas av ett litet familjeföretag i St Karins! Undersöder gärna små företag.


Med den här omeletten i magen klarar man sej länge ute i vinterkylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar