tisdag 8 november 2011

Förvaringsaskar

Ibland får man ögonen på nånting man bara "måste ha", de här askarna är sådana för mej. Och då speciellt de grå. De finns att köpa på Tre Små Rum, därifrån har jag även lånat bilderna. De är rätt stora, gjorda i stadigt papp och har stickat överdrag.


Den största eller den mittersta (eller minsta och mellersta tillsammans) skulle vara perfekta för mina stickgrejs. Nu har jag en liten stickkorg som jag ärvt av min mormor, så den är den finaste tänkbara stickkorg i mina ögonen, men då den är lite liten. Jag är lite av den sorten att då jag blir ivrig över nåt blir jag verkligen ivrig, och kan lite överdriva. Så har det gått med mitt stickande, har nu fyra arbeten på gång, vilket betyder att min lilla stickkorg som rymmer ett till två handarbeten åt gången nu svämmar över. Garn i alla regnbågens färger (p.g.a. mormorsrutorna, tack Hanna:)) stickor i alla tjocklekar, stumpstickor, virknålar, mönster, sax, måttband...


Jag fick ögonen på dem då jag var efter tapeterna till sovrummet och övervägde länge att köpa dem, men kunde hålla mej, än så länge... Det är nämligen så att jag jobbar 75% sen Olivia börjat skolan, och får nu bittert känna på hur det är att även förtjäna 75% av det normala. Det kombinerat med en saftig restskatt gör att jag får strama åt snören i pengbörsen ordentligt. Men uaa vad det harmar då man ser nåt man såå vill ha men vet att man inte har råd.

Hoppas de alla är slutsålda nästa gång jag tittar in där så jag inte behöver fundera mer på den saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar