onsdag 30 november 2011

Kan man ha för mycket kläder?

Svaret på frågan är ju självklar, nej! Men då man glömmer bort vad man har i garderoben är det väl på plats att ta sej en fuderare, eller i alla fall en inventerare. Kom här i veckoslutet på att jag absolut bara måste ha en sån där stickad klänning som kommer ner till knäna, typ denhär


eller den här. Dessa finns båda i Esprits sortiment. Jag var helt fixerad av tanken på klänningen och allt den går att kombineras med, scrollade febrilt igenom sida efter sida i alla världens web shoppar (jag kan berätta att den finns hundratals klänningar att välja mellan på nätet) efter den rätta klänningen.


De här skulle för övrigt båda varit ok men fanns inte i min storlek. Och hur tur var väl inte det för till min stora förskräckelse hittade jag den här, i min garderob, och jag hade totalt glömt bort den. Alltså hur kan man bara glömma nåt sånt!


Det enda tröstande i den här historien är att jag i alla fall håller mej till samma smak. Och tack och lov gick jag inte och köpte en ny, läxan jag lärde mej den här gången är att tänka noga efter innan jag köper nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar