söndag 20 november 2011

Julljusen


Brukar sätta ut jul- eller vinterljusen till lillajul men idag började det så klia i fingrarna då jag såg att flera grannar redan satt ut lite jul lampor. Dessutom tänkte jag det kan löna sej att göra dem då det är bra väder, för om det regnar nästa veckoslut är det inte så skoj att sitta och binda girlander och kransar.


Har flera år velat laga ljus girlander av grankvistar men av nån orsak har det kännts jobbigt. Idag förde jag barnen en stund till fammu och leka och styrde själv kosan till skogen och söka enris, kvistar och grankvistar. Av grankvistarna gjorde jag de här girlanderna och av kvistarna och enriset gjorde jag en krans till en annan dörr.


Tog tyvärr inga bilder på kransen för jag hann inte hänga upp den innan jag skulle föra O till skrinningen.


Måste dock säga att ljusen inte helt kommer till sin rätt då det var så ljust ute då jag tog fotona. Men då jag kom hem för en stund sen såg det ganska mysigt ut. Runt vide ställnigen som syns i bakgrunden skall jag ännu vira ljusslingor, hade inga fler fungerande kvar från ifjol. Tyvärr är de lite engångslampor så man får skaffa nya varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar