fredag 4 november 2011

Mainostorstai

Mainostorstai ordnades igår för fjärde året i rad i Åbo, och jag deltog för tredje gången. Första året var Mainostorstai SUPER bra, de flesta talarna var super inspirerande och så insatta i sina ämnen. Trots at rubrikerna inte var så tilltalande var jag eld och lågor efter dagen. Ifjol var evenemanget ok, men i år skulle jag lika bra kunnat suttit på kontoret och fått lite arbete gjort istället för att sitta där och höra på ytliga presentationer.

Rubrikerna var lovande men talarna lyckades inte leverera. Bland andra berättade Kannistos Leipomo om deras nya för pepparkaksförpackning, som är super snygg måste jag säga och de har vunnit några fina pris för, men hela föredraget föll platt. Först berättade han om det gamla, anrika företaget, var deras produkter säljs i Hesa, hur jätte bra och lyxia deras produkter är. Och så visade han burken, punkt slut. Och framför sej hade han en sal full med reklam och marknadsföringsmänniskor. Undrar just hur många andra än jag som var uttråkade.


Nå man ska inte bara klaga, för visst är det fint att det finns folk som vid sidan av sitt arbete ordnar en tillställning av den här kalibern, som dessutom är gratis för alla deltagare. Och några ljusglimtar fanns det bland föredragen. Den färgsprakande MaryLee som varit med och gjort en massa reklamfilmer, även om jag emellanåt lite tappade tråden i hennes presentation. Hon har bl.a. gjort Koff reklamfilmerna där karln står i vardagstummet och ropar åt sin fru "Moi, käytkö usein täällä" osv. den har säkert de flesta sett. Men underhållande var hon i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar