lördag 26 november 2011

Lillajulspyssel


Nu får man väl äntligen börja med julpyntande då det är lillajul. I år blir det lite mer low budget dekorationer, restskatt del I ska snart betalas nämligen. Adventsljusstaken köpte jag i Stockholm på höstlovet och hyacinten i Valintatalo.

Jep, jag hittar alltid nåt att handla, oberonde vilken butik jag är i. Var faktiskt på vippen att köpa en vintermössa också i Valintatalo. Hittade mössor i samma ställning där de hade hyacinter, reagrejs och diverse julpynt. Mössan var naturvit och hade en stor ros, sydd i samma material som själva mössan. Den var jätte söt. Skulle de haft en spegel så jag kunnat kolla hur jag såg ut i den skulle jag köpt den, ja förutsatt att såg sett bra ut såklart.


Nåväl nog om Valintatalo. Glasburken stal jag av min mamma, dock med hennes tillstånd, så jag kan väl inte ens säga att jag stal den, och resten av innehållet rafsade jag ihop på vår gård. Vackert i all sin enkelhet tycker jag.


Nu önskar jag alla en riktigt skön och mysig lillajul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar