onsdag 31 mars 2010

Prickiga vindfånget!

Nu är jag nästan klar med vårt vindfång. De tidigare möblerna, (bord och spegel) är utbytta mot Hamptons hyllan, och Tilda kassen hänger där den ska. Så här blev det att se ut.


Det var alltså den enfärgat rosa kassen som vann. Sydde nog en prickig också och egentligen var den nog finare, men eftersom vårjackan jag köpt åt Olivia är prickig skulle det blivt lite för mycket av det goda.



Jackan hittade jag på Benetton, i den ska Olivia vara kalasfin i sommar, men då den inte är i användning passar den som pricken på i på hyllan.


De söta små trähjärtanen hittade jag på Tiimari. De är säkert menade som julpynt, men igen föll jag för prickarna...



Det enda fotot av hela möbeln är tyvärr suddigt men jag ville ta det med i alla fall för att bänkdelen ska synas. Till den ska jag ännu sy två sittkuddar så att man bekvämt skall kunna sitta och klä på sej skorna. Eller så kan övriga familjen sitta på den och vänta medan mamma gör sej klar... Kuddarna ska bli i grönt eller blått, eller beige. Får se, men i alla fall blir det inte prickar eller rosa!

Och med detta önskar jag all en riktigt GLAD PÅSK!

1 kommentar:

  1. Åh så fint! Jag funderar också på att sy en sån där Tilda-väska. De är ju för söta!

    SvaraRadera