tisdag 16 mars 2010

Webshoppen

Prins&Prinsessa heter min alldeles egna web-shop där jag säljer små skojiga inredningartiklar och gåvor för banrum och barn. Än så länge kommer alla produkter från Kind's Concept i Sverige, men beroende på hur verksamheter, eller rättare sagt försäljningen utvecklas har jag tänkt utvidga sortimentet. De varor jag till näst skulle vilja ta in är Majleg's mjukis kaniner och små möss, och burkar och krukor med prickar på. Har fått pippi på prickar, tycker de är så pigga och passar speciellt bra i barnrum eller i en lekstuga. T.ex den här mini servisen som jag har i mitt urval är helt ljuvligt, den ska Olivia ha i sin lekstuga i sommar då hon bjuder grannflickorna på saft i lekstugan.


Av webshoppens namn att dömma kan man anta att det i urvalet finns mycket prinsess grejs, och det gör det! Har valt att ta in en serie för små flickor en för små pojkar och en för lite tuffare, eller större pojkar och flickor. Så kan man även få beställa möbler ur serien Star men de håller jag itne på lager så leveranstiden är lite längre. Här är några exempel ur sortimentet.

Den här kväkande väckarklockan var början till hela shoppen. Råkade se den i en inrednings webbutik och tog reda på vem tillverkaren var. Jag bara måste få den!



Förutom att jag tycker att Kids Concept's produkter är urtjusiga att titta på, är de även praktiska. Både tecknings- och tidningsförvaringen är oersättliga, för i alla vi har en massa teckningar och häst- och prinsesstidningar man inte vet var man ska förvara!



Klädhängaren är ur häftiga Döskalle serien, för små sjörövaren. Finns även i rött för sjörövar tjejer.



De två postlådorna är ur vår-sortimentet och var också nåt jag bara måste få till min shop. Tycker de är såå söta, vare man skruvar fast dem på dörren till barnkammaren eller i lekstigan. Fast så mycket regn tål de nog inte eftersom de är gjorda i trä.


Den sista av mina favoritprodukter är boklisten, som också finns i rosa. Den är ypperlig ovanför sängen hos prinsen som brukar ligga och läsa innan han somnar, och sedan kastar boken i golvet med en duns så den i värsta fall går sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar